5 największych błędów, przez które stracisz klientów w sklepie internetowym

Wiele nowych biznesów bazuje na handlu poprzez sklep internetowy. To może być naprawdę świetny pomysł, ponieważ w handlu nadal są ogromne przebitki i nie trzeba wielkich kosztów, by zacząć. Jednakże utrzymanie sklepu i zapewnienie sobie ciągłych przychodów nie jest łatwe. Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów, przez które sklep internetowy ciągle traci klientów.

  1. Nie zwracasz uwagi na opisy produktów

Wydawać by się mogło, że opisy produktów nie są szczególnie ważne. W sklepach, w których są setki, jeśli nie tysiące różnego rodzaju rzeczy, nie ma czasu (i często środków finansowych) na przygotowanie obszernych i wyczerpujących opisów produktów dobrej jakości. Często sklep startuje ze szczątkowymi opisami podstawowych parametrów technicznych. Na początku to może i jest słuszne, ale jak najszybciej trzeba to zmienić. I naprawdę się do tego przyłożyć, ponieważ opisy produktów są naprawdę ważne! W sklepach stacjonarnych ludzie kupują zmysłami – widzą, dotykają, wąchają, często mogą także czegoś posmakować. W sklepie online także trzeba uruchomić ich zmysły, żeby rozbudzić w nich ochotę na zakupy. Dzięki temu będą lepiej wiedzieć, co wybierają, a na dodatek chętniej zwiększą swój koszyk zakupowy.

  1. Nie dbasz o stałych klientów

To kolejny bardzo poważny błąd. Bardzo wielu przedsiębiorców ciągle szuka nowych klientów, pomijając tych wcześniejszych. A to naprawdę błąd! Nowi klienci to ci, którzy nie byli zadowoleni z usług poprzedniego usługodawcy. Nie pozwól więc innym sklepom zabrać sobie odbiorców! Zadbaj o stałych i lojalnych klientów, wysyłając im rabaty, oferując szczególne promocje lub przygotowując drobiazg dodawany do zamówienia specjalnie dla nich. To sprawi, że relacja klient – sklep będzie naprawdę silniejsza i klient chętniej będzie do ciebie wracał.

  1. Brak dywersyfikacji kanałów reklamy

Skupianie się na jednym systemie reklamy nigdy nie przyniesie takiego efektu, jakbyś oczekiwał. Tak naprawdę dopiero rozbudowany system marketingowy może sprawdzić się w tym przypadku. Dlatego warto pomyśleć o rozłożeniu środków na różnego rodzaju reklamy. Nie można zaniedbać żadnego kanału: inwestowanie w Google Ads to podstawa, ale do tego nie można zapomnieć o social mediach i pozycjonowaniu. W końcu to wejścia organiczne są najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów. Nie powinieneś o tym zapominać, ponieważ to może przynieść naprawdę długofalowy skutek.

  1. Nie masz newslettera

Klienci nie zawsze pamiętają nazwę sklepu, w którym zrobili zakupy. Dlatego nie zawsze do niego powrócą. Newsletter to świetny sposób, by regularnie im o sobie przypominać. Taki rodzaj reklamy ma naprawdę dużą wartość dla sklepów internetowych. Newsletter to możliwość zaprezentowania nowości, rabatów i obniżek, co może naprawdę skusić klienta. Dodatkowo jest to także jedno z najważniejszych narzędzi do budowania relacji marka-klient. Oczywiście newsletter nie może być zbyt nachalny, ponieważ wtedy przyniesie odwrotny skutek – będzie tylko denerwujący i raczej nie przyciągnie do ciebie klientów.

  1. Utrudniasz klientowi życie

Może niedosłownie, ale wielu klientów nie chce korzystać ze sklepów, w których pojawiają się utrudnienia. Jeśli sposób sfinalizowania transakcji jest za długi i zbyt skomplikowany, wielu klientów zrezygnuje porzucając pełen koszyk. Dlatego warto pomyśleć o zautomatyzowaniu całego działania. Przede wszystkim należy zautomatyzować płatność i system kurierski – wszystko powinno dziać się automatycznie i bezproblemowo. Można jednakże połączyć automatycznie sklep także z hurtowniami lub portalami aukcyjnymi oraz porównywarkami cen. To rozwiązanie pomoże odciążyć pracowników, sprawniej obsłużyć większą ilość transakcji. Takie rozwiązania będą z pewnością docenione przez twoich klientów.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]

1 thought on “5 największych błędów, przez które stracisz klientów w sklepie internetowym”

  1. Profesjonalne prowadzenie sklepu online to połowa sukcesu. A przeciez to strasznie ważne w dzisiejszych, covidowych czasach i może uratować firmę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *