Controlling w marketingu szeptanym?

Marketingowcy w ostatnim czasie spotykają się ze swojego rodzaju ‘znieczulicą reklamową’. Metody promowania marki czy też produktu są coraz bardziej nowoczesne. Wynika to głównie z rosnących potrzeb, ale i świadomości konsumenckiej. Obok billboardów klienci przechodzą obojętnie. Nie zachwycają się już także degustacjami w supermarketach. Śmiało można stwierdzić, że kampanie reklamowe musiały więc wskoczyć na wyższy level. Większość budżetów marketingowych przeznaczana jest na kampanie online. Tutaj prym wiodą aktywności w zakresie social mediów, influencer marketing oraz marketing szeptany. Zwłaszcza ten ostatni w przypadku wielu marek, okazuje się być najbardziej efektywnym narzędziem promocyjnym.

Fenomen marketingu szeptanego

Popularne szeptanki to zdecydowanie więcej niż post na wybranym forum internetowym. Marketing szeptany jest jedną z najbardziej wiarygodnych form budowania komunikatu. Wynika to głównie z przekazu formułowanego przez prawdziwe osoby. Mieli oni styczność z marką – testowali ją i dzielą się własnymi doświadczeniami. Na tym właśnie polega potęga WoMM. Tego rodzaju rekomendacja ma bardzo podobny wydźwięk jak opinia kogoś bliskiego. Jak wskazują badania, konsument nim zdecyduje się na zakup, szuka informacji wśród znajomych oraz w internecie. Dlatego też tak ważna jest systematyczna praca nad wizerunkiem marki w sieci. Każdy post, każda wypowiedź dodana w odpowiednim wątku, przyczynia się do wzrostu świadomości marki.

Controlling w marketingu szeptanym

Kluczowa w przypadku marketingu szeptanego jest więc kontrola i stały monitoring sieci. Bez bieżącej analizy sytuacji marki – trudno zdefiniować cele kampanii. Jej efektywność zależy tak naprawdę od dookreślenia targetu, jego zainteresowań, pochodzenia, a nawet statusu finansowego. Konsekwentny monitoring internetu pozwala kierować komunikaty w odpowiednie miejsca. Dzięki temu posty nie są puste, ale mają odzew, co również jest jedną z ważniejszych cech WoMM. Naturalna dyskusja na forum czy blogu, potwierdza skuteczność działań. Dodatkowo monitoring sieci wykorzystuje się również do przechwytywania negatywnych opinii na temat marki. Codzienna praca w tym zakresie pomaga jej zachować pozytywny wizerunek. Żaden tego rodzaju komunikat nie powinien być lekceważony. Brak kontroli nad gorącą dyskusją, może doprowadzić do fali hejtu, z której później trudno jest wyjść obronną ręką.

Stały monitoring i kontrola marketingu szeptanego stanowią jeden z ważniejszych etapów planowania kampanii. Pozwalają ją na bieżąco optymalizować oraz podnosić jej skuteczność. Istotą tych działań jest przede wszystkim wybór odpowiedniej agencji specjalizującej się w obsłudze z zakresu WoMM. Content to jedno, ale warto również zwrócić uwagę na controlling mediów, bez którego nie uda się zbudować pozytywnego wizerunku marki w sieci.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *