Jak pozyskiwać linki zewnętrzne dla swojej strony

Linkowanie zewnętrzne to jeden z najbardziej skutecznych sposobów wypozycjonowania strony. Dla Google jest to bowiem znak, że linki odnoszą do najbardziej wartościowych treści, więc te od razu są promowane. Optymalnym rozwiązaniem byłoby linkowanie organiczne, ale to niestety nie jest łatwe. Jak pozyskiwać zewnętrzne linki do swojej strony? Oto lista sposobów.

  1. Twórz wartościowe treści

To jedyny sposób na to, by zdobywać organiczne, naturalne linki. Jeśli stworzysz wartościowe treści na jakiś temat, specjaliści tego tematu będą chcieli się nimi podzielić z czytelnikami. Mogą także podawać cię za przykład lub odsyłać swoich czytelników do twojej strony. Ten sposób jest niestety nieco trudny – trzeba liczyć na łut szczęścia. No i sprawdza się tylko w przypadku dobrze wypozycjonowej, znanej strony.

  1. Wpisy gościnne lub artykuły sponsorowane

Kolejnym sposobem są wpisy gościnne lub artykuły sponsorowane na innych stronach czy blogach. Jeśli znasz kogoś, kto prowadzi branżową witrynę lub bloga, nie wahaj się zaproponować mu współpracy tego rodzaju. Artykuły sponsorowane możesz także kupić. W ten sposób na zewnętrznych serwisach pojawi się link do twojej strony głównej.

  1. Strony zapleczowe

To sposób, który wymaga od ciebie trochę zaangażowania i czasu, jednak naprawdę warto nieco się poświęcić. Strony zapleczowe to różnego rodzaju strony i blogi, które otaczają twoją główną stronę. Ich zadaniem nie jest przyciąganie czytelników. Są tworzone wyłącznie dla algorytmów Google i mogą służyć do linkowania różnych treści na twojej stronie.

  1. Linki z katalogów

Ten sposób może się wydawać co nieco przestarzały, jednak nadal dość dobrze działa. Wszędzie istnieją liczne katalogi stron, na których możesz umieścić link do swojej strony. Najczęściej katalogi są podzielone na branże.

  1. Umieszczenie recenzji

Umieszczenie recenzji na stronach przeznaczonych do recenzowania produktów i usług to dobre rozwiązanie. Zawsze pozwoli ci to na wklejenie linka do swojej usługi, a jednocześnie możesz się nieco zareklamować. Podobnym sposobem jest marketing szeptany na forach internetowych. Jednak uwaga: w obu przypadkach wpisy muszą być maksymalnie naturalne i wiarygodne, tak, by czytelnicy nie zorientowali się, że to ty za tym stoisz.

  1. Tworzenie infografik

Dobra infografika ma niezwykłą moc. Lubimy otrzymywać dane zestawione w ciekawy sposób. Tabele, rysunki, diagramy i wykresy bardziej do nas przemawiają, niż opisane dane. Dlatego stworzenie wartościowej infografiki, oczywiście estetycznej i nieszablonowej, a do tego przydatnej pod względem merytorycznym, to świetne rozwiązanie. Jeśli będzie naprawdę przydatna, osoby działające w twojej branży będą je udostępniać innym. Oczywiście razem z linkiem do twoje strony.

  1. Rozpowszechnianie treści na portalach bookmarkingowych

Wszystkie stworzone przez siebie artykuły, infografiki i inne treści możesz rozpowszechniać na portalach bookmarkingowych. Zrzeszają one osoby, które są zainteresowane twoją branżą, więc będzie ci do nich łatwiej dotrzeć. Oczywiście w treści możesz umieścić swój link. Ale uwaga: na takich portalach przyjmują się tylko najcenniejsze, najciekawsze, najbardziej odkrywcze i najlepszej jakości treści. Wstawiaj tam tylko te teksty, które są najbardziej wartościowe dla odbiorców.

  1. Profile w social mediach

Prowadzenie profili w social mediach jest świetnym rozwiązaniem z wielu powodów. Jednym z nich jest to, że możesz umieszczać w nich linki do twojej strony. Jeśli udostępnisz ciekawe, dobrze zajawione treści, twoi obserwatorzy będą je oglądać i przekazywać dalej, udostępniać swoim znajomym. A to najlepszy sposób na rozpropagowanie twojej strony.

  1. Poproś klientów o opinię

Nawiązuj trwałe relacje ze swoimi klientami. Po wykonaniu dla nich usługi lub sprzedaży swoich produktów, poproś ich o opinię, którą mogą wystawić w różnych miejscach – na swojej stronie lub na tablicy w mediach społecznościowych, na specjalnej stronie z recenzjami lub na forum. Nawet jeśli nie wszyscy zgodzą się to zrobić, na pewno znajdzie się ktoś, kto cię doceni, jednocześnie wstawiając do recenzji link do twojej strony.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *