WoMM, content i influencer marketing – czy mogą być stosowane łącznie

Dotarcie do klientów zainteresowanych zakupem naszych produktów lub usług – taki cel zakłada sobie każda firma. Realizacja takich celów nie jest łatwa. W szczególności biorąc pod uwagę fakt obecności konkurencji na rynku. Jeżeli jednak ktoś jest na tyle zdeterminowany oraz zna najkorzystniejsze narzędzia marketingowe w sieci, to ma szansę na odniesienie ogromnego sukcesu w niedalekiej przyszłości.

WoMM, czyli marketing szeptany

Word of mouth marketing, czyli marketing szeptany jest bardzo skutecznym i szybkim w działaniu narzędziem marketingowym. Jeśli odpowiednio go zastosujemy mamy szansę na zbudowanie trwałego, solidnego i pozytywnego wizerunku naszej firmy. Należy jednak pamiętać o tym, że musi to być przekaz odbywający się najczęściej na forach internetowy, wyglądający na spontaniczny, naturalny. Nie możemy tworzyć przekazu kombinowanego, nachalnego i narzucającego się. Jeżeli tak będzie, to skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Wtedy w świat poniesie się informacja o nieuczciwych chwytach stosowanych przez naszą markę. Pamiętajmy – w Internecie nic nie ginie!

Content marketing

Jest to działanie opierające się na tworzeniu wartościowych treści, które uwzględniają odpowiednie słowa kluczowe. Ich celem jest zainteresowanie danej grupy odbiorców na tyle, że będą oni skłonni do inwestowania w dane produkty lub usługi. Bardzo dobrym przykładem są tutaj artykuły sponsorowane opierające się na fachowej wiedzy. Bardzo często można je spotkać na stronach firmowych lub w mediach społecznościowych. Oddziaływanie content marketingu z roku na rok staje się coraz bardziej powszechniejsze i popularniejsze. Dzieje się tak przez to, że nastąpił rozwój mechanizmów służących blokowaniu reklam graficznych w sieci.

Influencer marketing

Są to działania opierające się na współpracy z Liderami Opinii. Mają oni bardzo duży wpływ na podejmowanie przez nas decyzji zakupowych. Takimi osobami są ludzie, którzy na swoich kontach społecznościowych mają dużo obserwatorów. W influencerów zapatrzone są rzesze osób, które z wielką przyjemnością robią to co ich idole. Skoro nasza idolka używa błyszczyka do ust firmy X, to setka jej fanek również będzie tak robić, chociażby nie wiadomo jak w nim wyglądała. Skoro najlepszy agent jej królewskiej mości używa perfum marki Z, to rzesza panów chcących być tak samo męska, również pójdzie za jego przykładem.

Łączenie narzędzi marketingowych w sieci

Czy WoMM, content marketing oraz influencer marketing mogą być stosowane łącznie? Jak najbardziej, o ile będziemy wszystko wykonywać umiejętnie i bez zbyt dużego nacisku na potencjalne grupy odbiorców. Pamiętajmy, że nikt nie lubi nachalności w swoim życiu. Jeżeli konsument będzie widział wokół siebie wiele reklam jednej firmy. Wszędzie będzie znajdował treści odnoszące się do jej produktów i usług, to działanie będzie odwrotne.

Potencjalny klient zamiast zaufać naszej marce będzie się od niej odsuwał. Pozwólmy sobie więc na delikatne działanie. Pozwólmy na to, aby klient podczas wyszukiwania natrafiał na nasze ślady w sieci. Po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarkę niech wyskakują treści (content marketing) odnoszące się do naszej marki na wysokich pozycjach (nie zapominajmy, że potencjalna grupa odbiorców z reguły przegląda wyniki znajdujące się tylko na pierwszej stronie wyszukiwania).

Odpowiednio oznaczone hasztagi (#, influencer marketing) niech przenoszą nas do relacji, wpisów wykonanych przez znane osobistości w sieci. W dyskusjach prowadzonych na forach w różnych wątkach tematycznych (ale odnoszących się do naszej branży, marketing szeptany)  niech często pojawia się nazwa naszej firmy. Jednak nie może ona występować w zbyt dużej ilości.

Takie połączone działanie sił sprawi, że zbudujemy obraz pozytywnej marki. Ludzie chętniej będą chcieli nam zaufać, ponieważ będą kierowali się rekomendacjami innych osób oraz treściami dostępnymi w sieci na wyciągnięcie ręki.

Click to rate this post!
[Total: 6 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *