Wiele nowych biznesów bazuje na handlu poprzez sklep internetowy. To może być naprawdę świetny pomysł, ponieważ w handlu nadal są ogromne przebitki i nie trzeba wielkich kosztów, by zacząć. Jednakże utrzymanie sklepu i zapewnienie sobie ciągłych przychodów nie jest łatwe. Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów, przez które sklep internetowy ciągle traci klientów.
-
Nie zwracasz uwagi na opisy produktów
Wydawać by się mogło, że opisy produktów nie są szczególnie ważne. W sklepach, w których są setki, jeśli nie tysiące różnego rodzaju rzeczy, nie ma czasu (i często środków finansowych) na przygotowanie obszernych i wyczerpujących opisów produktów dobrej jakości. Często sklep startuje ze szczątkowymi opisami podstawowych parametrów technicznych. Na początku to może i jest słuszne, ale jak najszybciej trzeba to zmienić. I naprawdę się do tego przyłożyć, ponieważ opisy produktów są naprawdę ważne! W sklepach stacjonarnych ludzie kupują zmysłami – widzą, dotykają, wąchają, często mogą także czegoś posmakować. W sklepie online także trzeba uruchomić ich zmysły, żeby rozbudzić w nich ochotę na zakupy. Dzięki temu będą lepiej wiedzieć, co wybierają, a na dodatek chętniej zwiększą swój koszyk zakupowy.
-
Nie dbasz o stałych klientów
To kolejny bardzo poważny błąd. Bardzo wielu przedsiębiorców ciągle szuka nowych klientów, pomijając tych wcześniejszych. A to naprawdę błąd! Nowi klienci to ci, którzy nie byli zadowoleni z usług poprzedniego usługodawcy. Nie pozwól więc innym sklepom zabrać sobie odbiorców! Zadbaj o stałych i lojalnych klientów, wysyłając im rabaty, oferując szczególne promocje lub przygotowując drobiazg dodawany do zamówienia specjalnie dla nich. To sprawi, że relacja klient – sklep będzie naprawdę silniejsza i klient chętniej będzie do ciebie wracał.
-
Brak dywersyfikacji kanałów reklamy
Skupianie się na jednym systemie reklamy nigdy nie przyniesie takiego efektu, jakbyś oczekiwał. Tak naprawdę dopiero rozbudowany system marketingowy może sprawdzić się w tym przypadku. Dlatego warto pomyśleć o rozłożeniu środków na różnego rodzaju reklamy. Nie można zaniedbać żadnego kanału: inwestowanie w Google Ads to podstawa, ale do tego nie można zapomnieć o social mediach i pozycjonowaniu. W końcu to wejścia organiczne są najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów. Nie powinieneś o tym zapominać, ponieważ to może przynieść naprawdę długofalowy skutek.
-
Nie masz newslettera
Klienci nie zawsze pamiętają nazwę sklepu, w którym zrobili zakupy. Dlatego nie zawsze do niego powrócą. Newsletter to świetny sposób, by regularnie im o sobie przypominać. Taki rodzaj reklamy ma naprawdę dużą wartość dla sklepów internetowych. Newsletter to możliwość zaprezentowania nowości, rabatów i obniżek, co może naprawdę skusić klienta. Dodatkowo jest to także jedno z najważniejszych narzędzi do budowania relacji marka-klient. Oczywiście newsletter nie może być zbyt nachalny, ponieważ wtedy przyniesie odwrotny skutek – będzie tylko denerwujący i raczej nie przyciągnie do ciebie klientów.
-
Utrudniasz klientowi życie
Może niedosłownie, ale wielu klientów nie chce korzystać ze sklepów, w których pojawiają się utrudnienia. Jeśli sposób sfinalizowania transakcji jest za długi i zbyt skomplikowany, wielu klientów zrezygnuje porzucając pełen koszyk. Dlatego warto pomyśleć o zautomatyzowaniu całego działania. Przede wszystkim należy zautomatyzować płatność i system kurierski – wszystko powinno dziać się automatycznie i bezproblemowo. Można jednakże połączyć automatycznie sklep także z hurtowniami lub portalami aukcyjnymi oraz porównywarkami cen. To rozwiązanie pomoże odciążyć pracowników, sprawniej obsłużyć większą ilość transakcji. Takie rozwiązania będą z pewnością docenione przez twoich klientów.
Profesjonalne prowadzenie sklepu online to połowa sukcesu. A przeciez to strasznie ważne w dzisiejszych, covidowych czasach i może uratować firmę.