XXI wiek przynosi nam bardzo dużo zmian w naszym życiu codziennym. Zmieniają się politycy, zmianie ulega także klimat. Zmianom podlega służba zdrowia oraz oświata. To wszystko wpływa bezpośrednio na nas i na sposób, w jaki postrzegamy świat, który nas otacza. Nadążyć za tym wszystkim nie jest łatwo. Szczególnie że zmiany są tak dynamiczne, że czasami, zanim zdążymy się zorientować, że coś się zmieniło, nastaje już nowe. Bardzo duże wyzwanie stoi przez to przed marketingiem. To on musi odpowiadać na sygnały płynące ze zmieniającego się świata, aby był w stanie, w sposób odpowiedni dotrzeć do odbiorców. Przez ostatnie lata mogliśmy zaobserwować narodziny i rozkwit narzędzia marketingowego, jakim jest influencer marketingowy.
Z pozoru świetne narzędzie, które niejednokrotnie udowodniło, że jest w stanie przynieść nieprawdopodobnie dobre efekty i zachęcić potencjalnych odbiorców do zakupu promowanych towarów lub skorzystania z reklamowanych usług. Niestety nic nie może być wiecznie dobre tak jak i influencer marketingowy. Niejednokrotnie duże firmy zadają sobie następujące pytanie: czy influencer marketingowy ma przyszłość?
Narzędzia marketingowe się zmieniają
Odpowiedź na tak sformułowane pytanie nie jest prosta. Z pozoru, w dalszym ciągu możemy zaobserwować jego zbawienny wpływ na procesy marketingowe. Zewsząd otaczają nas jednostki, które w sposób dobitny i jednoznaczny promują dane artykuły i usługi. W sposób namacalny możemy się przekonać, że przynosi to oczekiwane efekty. Jednak, jeżeli zastanowimy się nad tym całym procesem zmienności. Przeanalizujemy inne narzędzia, które przecież w przeszłości były nieprawdopodobnie skuteczne i wykorzystywane przez największe jednostki marketingowe, okaże się, że po pewnym czasie, ktoś wpadł na lepszy pomysł, który był tak dobry, że wszystko, co było wykorzystywane wcześniej, nagle stało się bardzo przestarzałe i wręcz nieefektywne.
Podążając tym tokiem myślenia, szybko zdamy sobie sprawę, że influencer marketingowy, pomimo że jeszcze przynosi spodziewane efekty, w krótkim czasie może zostać wyparty przez jakieś inne narzędzie marketingowe. Zastanawiając się nad tym dalej, można dojść do wspaniałego wniosku. A co jeżeli to my wymyślimy jakieś nowe narzędzie marketingowe, które będzie stokroć lepsze od influencera marketingowego? Dojdziemy do konkluzji, że nie ma co ślepo powielać już raz wykorzystanych schematów, a warto właśnie sięgnąć dalej. Wykorzystać swoje potencjały kreatywności i ukierunkować swoje działania na innowacje. Tylko w taki sposób możemy coś osiągnąć i wyróżnić się wśród innych.
Przyszłość influencer marketingu
To jest jedyny klucz do sukcesu. Odpowiadając na główne pytanie artykułu: czy influencer marketingowy ma przyszłość, z łatwością możemy stwierdzić, że ją ma. Niestety ta przyszłość zmierza do jego wyparcia i zastąpienia czymś nowym. Narzędziem, które wzbudzi zaufanie naszych nowych klientów oraz zaintryguje starych. Narzędziem, które będzie inne od tego, co jest nam do tej pory znane. Zawsze wato inwestować i innowacje. Zawsze warto stawiać na rozwój i oryginalność. Idąc takim tokiem myślenia, mamy szansę w działaniach marketingowych osiągnąć to, co nam się tylko wymarzy.
Zwrócimy uwagę, jak obecnie influencer marketingowy traci na zaufaniu. Ludzie bardzo nie lubią, jak mówi się im, co mają robić, jak mają się zachowywać, o czym mają myśleć. Dwudziesty pierwszy wiek wprowadza nas w zupełnie nowe podejście do marketingu. Teraz liczy się umiejętny sposób nakierowywania klientów na swoje pomysły. Wskazywanie swoich towarów i usług w taki sposób, aby potencjalny klient głęboko twierdził, że to, że wybrał właśnie nasze usługi lub towary, to była jego samodzielna decyzja. Bez miejsca na czyjeś sugestie czy rady. Jeżeli tak podejdziemy do tematu marketingu, mamy praktycznie stuprocentową pewność, że nasza nowatorska metoda przyniesie o wiele lepsze efekty, niż influencer marketingowy. Wszystko jest kwestią odpowiedniego pomysłu oraz umiejętnego wprowadzenia go w życie codzienne. Sukces jest na wyciągnięcie ręki.