Dlaczego nie można przerywać działań marketingowych (nawet w czasie pandemii)?

Okres pandemii przeniósł życie offline do online. W tej chwili większość codziennych prac załatwia się zdalnie w tym zakupy, pracę a nawet szkołę. Sieć stała się bazą sterującą, centrum dowodzenia i komunikacji ze światem. Czy może być piękniejszy scenariusz dla prowadzonej w tym czasie kampanii marketingowej?

Sprzedaż w czasie pandemii

Panika spowodowana pandemią dotknęła mniej lub bardziej każdą branżę. Najważniejsze to mimo wszystko odnaleźć się w tej trudnej sytuacji i znaleźć rozwiązanie, które pozwoli firmie przetrwać. Szukanie oszczędności jest rzeczą naturalną, warto jednak zastanowić się perspektywicznie nad tym co przyniesie marce większe korzyści, a z czego rzeczywiście można zrezygnować. Pandemia nie jest wyrokiem, minie prędzej czy później. Wykorzystując ten trudny czas, należałoby przeanalizować rozwój własnego biznesu na nowych obszarach. Przeniesienie sprzedaży do świata online może być ratunkiem i podtrzymaniem relacji z lojalnym konsumentem, który w momencie zamknięcia sklepu stacjonarnego, szuka alternatywy.

Kampania SEO vs koronawirus

Koronawirus jeszcze bardziej rozszerzył trend sprzedaży online. Zakupy w sieci wynikają oczywiście z podstawowych potrzeb, ale również z nudy! Ludzie kupują z ciekawości, dla przetestowania produktu – to najlepszy moment by przekonać ich do nowości, do wyjścia poza rutynę na rzecz innowacji. Jeśli marka mądrze wykorzysta ten moment, ma szansę zostać z konsumentem na stałe. By do tego doszło, musi przede wszystkim stać się dla niego widoczna. Przerywanie w tym czasie skrupulatnie prowadzonych prac SEO z pewnością nie zwiększy sprzedaży online. To rodzaj kampanii długoterminowej, która właśnie teraz będzie zbierała swoje żniwo. Zamiast rezygnować z działań, warto przemyśleć ich strategię, a może nawet jeszcze bardziej wzmocnić, ukierunkowując dotarcie do konkretnego targetu, na konkretny region i pod kątem konkretnych zainteresowań konsumenckich.

Na ratunek w social mediach

Nie zapominajmy również o możliwościach jakie dają marce social media. Dzięki kampaniom prowadzonym w formie real time marketingu, marka zaznacza swoją obecność TU I TERAZ w świadomości klientów. Regularnie im o sobie przypomina i potwierdza aktywność w świecie aktualnie mu najbliższym – online. Stały kontakt, budowanie interakcji z odbiorcą, to praca nad zaufaniem i wyrabianiem ‘dobrych’ nawyków związanych z wyborem produktów marki.

Czasy marketingu rekomendacji

Przeniesienie świata do sfery online to również genialny czas na rozwój kampanii z zakresu marketingu rekomendacji. WoMM od kilku sezonów cieszy się zainteresowaniem wśród klientów różnych branż. Wynika to głównie z rozwoju rynku i konkurencyjności produktów. Konsumenci nim zdecydują się na zakup produktu, szukają opinii na jego temat. Prawidłowo realizowany marketing szeptany, staje się więc pierwszym bodźcem sprzedażowym.

Mimo ciężkich czasów, przerywanie działań marketingowych nie jest najlepszym pomysłem na przetrwanie. Warto je jeszcze raz dokładnie przeanalizować, a może nawet zwrócić się do agencji marketingowych specjalizujących się w kampaniach kryzysowych o aktualizację strategii i dostosowanie jej do bieżącej sytuacji. Kto wie… być może nowe kanały komunikacji, pozwolą marce nie tylko przetrwać, ale otworzą przed nią nowe obszary działalności.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *