Marketing szeptany a sprzedaż

Marketing szeptany w dużej mierze ma szansę wpłynąć na zyski, jakie będzie osiągała firma. Jednak oprócz zysków firma może również zanotować spadek, jeżeli WoMM będzie nieumiejętnie stosowany. Na czym powinniśmy się skupić, aby prowadzić skuteczne działania?

Wiedza WoMM

Aby móc dobrze dopasować się do marketingu szeptanego należy zdobyć odpowiednią wiedzę odnośnie tego tematu. Realizację tzw. ”szeptanek” warto powierzyć profesjonalnym agencjom, które na bieżąco zajmują się tematem (nawet, jeżeli nastąpiła już faza reklamowania usług). Freelancer pozostawia swój post na danym forum i znika nie kontrolując tego, co się dalej z tym idzie. Takie wpisy często traktuje się jak spam.

Trzy osoby

Mówi się powszechnie, że do profesjonalnie przeprowadzonego marketingu szeptanego potrzebne są…trzy osoby. Nigdy nad całością projektu nie powinna czuwać jedna osoba. Dlaczego? Oto proste wyjaśnienie. Pierwsza osoba będzie umieszczała wpisy na poszczególnych forach, mediach społecznościowych, blogach, gdzie trwa dyskusja na temat poszczególnych produktów i usług. Druga osoba zajmie się sprawdzeniem poprawności wpisów. Trzecia osoba będzie odpowiedzialna za kontakt z klientem, który powierzył realizację WoMM. Marka będzie nadzorowała poprawność ukazywanych wpisów, dzięki czemu na bieżąco będzie można wprowadzać ewentualne zmiany.

Tak sprawnie działający zespół będzie stanowił jednolitą całość odpowiedzialną za marketing szeptany. Na przykładzie maszyny, którą można znaleźć w wielu zakładach produkcyjnych – jeżeli jeden trybik nie będzie działał, to reszta maszyny również nie wykona efektywnie działania. W tym przypadku sprzedaż na pewno nie wzrośnie i może spowodować straty w firmie. Nigdy jedna osoba nie powinna być odpowiedzialna za całość działań, a już w szczególności nie powinna sprawdzać poprawności swoich wpisów.

Realizacja celu

Odpowiednio przeprowadzony buzz marketing przyniesie firmie ogrom korzyści, chociażby pod postacią dużych zysków. Im lepiej przeprowadzone takie akcje, tym również niższe koszty związane z marketingiem.

Nie zapominajmy o tym, że żyjemy w dobie Internetu. Zanim będziemy chcieli cokolwiek kupić, to poszukamy opinii w sieci. Widząc reklamę w telewizji odnośnie tego, że w danym sklepie RTV organizują wyprzedaż nawet o – 80% prawdopodobnie nie będziemy zainteresowani. Powód? Nasz TV, lodówka, kino domowe, itp. są sprawne i działają. Informacji o takich rzeczach będziemy szukać dopiero w momencie, kiedy jedno z nich nam się popsuje. Gdzie będziemy szukać takich informacji? W sieci!

Chętnie zapoznamy się z opiniami innych użytkowników, którzy będą w stanie wskazać nam ewentualne wady danych produktów. Nie zapominajmy, że sprawnie prowadzony WoMM nie tylko zachwala, ale jest również w stanie wspomnieć o tym, co jest minusem danego produktu. Porównując przykładowo dwa aparaty będziemy w stanie wskazać jego dużą ilość zalet. Pośród tych chwalebnych opinii warto przyznać np. że jego wadą jest słaba obudowa, która jednak nie wpływa na jakość zdjęć.

Buzz marketing zawsze skierowany jest do grupy docelowej, która faktycznie będzie zainteresowana poszczególnymi usługami. To co wydamy na reklamę zwróci się nam bezpośrednio pod zyskami rosnącymi ze sprzedaży. WoMM umożliwia na lepszą odpowiedź klientów na ich rosnące potrzeby. Dodatkowo każda firma ma możliwość monitorowania korzyści jakie przynosi im “szeptanka”. Polecana w szczególności firmom działającym na rynku lokalnym nie będzie generować tak dużych kosztów poniesionych na reklamę.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *