Jak wygląda dobry marketing szeptany dla restauracji? Na czym polega i komu go zlecić?
Z marketingu szeptanego korzystają lub korzystały największe restauracje świata. Przyznają się do tego lokale z gwiazdkami Michelin i czołowe sieci fast-foodów. Na czym polega marketing szeptany restauracji w sieci?
- Komentarze na forach i pod postami,
- wpisy w mediach społecznościowych,
- nowe wątki na forach i posty w grupach,
- rozpowszechnianie memów i innych treści marki,
- wpisy na portalach z opiniami i rankingami.
Tak naprawdę marketing szeptany restauracji stale dopasowuje się do zmieniających się internetowych trendów, dlatego taka lista nigdy nie będzie kompletna. Jak zabrać się do takiego marketingu w sieci?
Po pierwsze: nie rób tego sam!
Marketing szeptany można zlecić wyspecjalizowanej firmie. Jej pracownicy znają techniki, jakich warto używać w skutecznym przekazie. Poza tym zajmują się marketingiem szeptanym restauracji od dawna, więc wiedzą, które fora i portale są warte uwagi, a które można pominąć.
Jest też kwestia dystansu. Nie ma jej właściciel restauracji, który na każdy przykry komentarz może chcieć odpowiedzieć w emocjonalnym tonie. Profesjonalny e-Rzecznik rzeczowo uargumentuje wypowiedź i odpowie na komentarze. Agencja marketingu szeptanego wesprze jego działania, inspirując dyskusje i zamieszczając opinie na forach czy w grupach.
Ważne: nie szukaj pojedynczych „wolnych strzelców”, którzy zajmą się marketingiem szeptanym dla restauracji. Mogą zniszczyć Ci opinię w sieci lub zniknąć z dnia na dzień. Będziesz też musiał poświęcić swój czas, by patrzeć im na ręce i wdrożyć ich w branżę. Niska cena takich anonimowych usług ma pokrycie w jakości…
Jak wykorzystać marketing szeptany dla restauracji? [ Przykłady ]
Zastanawiasz się, jaki sens ma marketing szeptany w przypadku restauracji, skoro każdemu smakuje co innego? Poniżej kilka przykładów jego wykorzystania z sukcesem:
- informowanie na forach ślubnych i komunijnych o miejscu, w którym można zorganizować przyjęcie. Możesz pokazać zdjęcia lub ceny i tym samym uwiarygodnić swoją propozycję.
- Informowanie o nagrodach, osiągnięciach i wyróżnikach tam, gdzie pada pytanie o np.: pizzerię czynną całą dobę, najlepsze sushi w mieście, restaurację przyjazną wegetarianom. Skoro pada takie pytanie, to internauci czekają na odpowiedź!
- Informacja o konkursie lub wydarzeniu w restauracji – jeśli w lokalu dzieje się coś ciekawego lub organizuje on niezwykłą akcje, dzielenie się tym w social-mediach odbywa się naturalnie.
- Współpraca z lokalnymi biznesami i pozyskiwanie składników lokalnie sprawiają, że jest więcej okazji do naturalnego marketingu szeptanego wokół Twoim lokalu.
Wokół marketingu szeptanego restauracji
Poza wspomnianymi usługami e-Rzecznika, restauracja może zrobić kilka innych rzeczy, by zwiększyć skuteczność marketingu szeptanego. Amerykańska restauracja Paris Creperie stała się sławna wśród marketerów po tym, jak jej przedstawiciele odpowiedzieli na każdą z setek ocen z osobna na portalu Yelp. Użytkownicy byli miło zaskoczeni, postronni obserwatorzy przekonali się, że lokal ma klasę, a o restauracji zrobiło się głośno.
Kolejne, co może poprawić skuteczność marketingu szeptanego restauracji, to poprawa jej ogólnej widzialności w sieci. Jeśli potencjalny klient dowie się, że warto zamówić w danym lokalu, byłoby dobrze, gdyby mógł od razu zobaczyć zdjęcia restauracji w Google Images i poczytać opinie w mediach społecznościowych. W przeciwnym razie moment zainteresowania przeminie, a kampania marketingu szeptanego restauracji nie przyniesie korzyści. Pozytywne opinie w sieci wypadną też wiarygodniej, jeśli restauracja będzie miała prezencję on-line, która robi dobre wrażenie.
Myślę, że teraz restauracje będą musiały odzyskiwać klientów. Ci co przetrwali i przetrwają lockdowny, będą się musieli łapać różnych sposobów, aby znów liczyć się w branży.