Marketing szeptany w hotelarstwie w pierwszej chwili może wydawać się zupełnie zbędnym zabiegiem. O ile nie urodziliśmy się wczoraj, to zapewne wiemy, że aby przyciągnąć do siebie klientów, trzeba wprawnie władać narzędziem, które zwie się reklama. O ile prościej jest je wykorzystać w świecie wirtualnym, tak w świecie rzeczywistym, czasami trzeba się bardzo napracować, żeby zobaczyć pożądane efekty. Jak się jednak okazuje, marketing szeptany w hotelarstwie może być jednym z tych rozwiązań, które może stać się świetną reklamą, co prawda niekonwencjonalną, ale za to bardzo opłacalną.
Marketing szeptany w hotelarstwie – z czym właściwie mamy do czynienia?
Marketing szeptany w hotelarstwie to pewna forma promocji, która odpowiednio ”podana”, nie tylko nie będzie przypominała reklamy, ale również przyniesie pożądane skutki, to znaczy przyciągnie nowe osoby do obiektu. Innymi słowy, są to różnego rodzaju zabiegi, polegające na ”puszczaniu dalej” dobrego słowa na temat hotelu. Czy dowiedziawszy się, że w Hotelu X jest kot o dwóch twarzach, płaszcz Michaela Jackson’a i najlepsza czekolada na świecie – nie przyjedziemy, zobaczyć to na własne oczy?
Marketing szeptany w hotelarstwie – zalety
Marketing szeptany to bardzo dyskretna forma reklamy. Niewątpliwie do jej największych zalet należy fakt, że jej odbiorcy mogą nawet nie zorientować się, że mają do czynienia z płatną promocją hotelu. Marketing szeptany w hotelarstwie to świetna forma pozyskania nowych klientów. Koszt takiej reklamy jest mniejszy niż reklamy w tradycyjnym ujęciu.
Niecodzienne formy marketingu szeptanego
Marketing szeptany może przybrać bardziej niecodzienne formy. Najlepiej jednak powierzyć to zadanie fachowcom, by być w pełni zadowolonym z końcowego efektu. Marketing szeptany w hotelarstwie może więc być np.
- voucherami, które pozwolą na nieodpłatne skorzystanie z hotelu i powrót z uśmiechem na twarzy,
- oryginalnym wystrojem wnętrz, który zapada w pamięć i o którym nie sposób nie odpowiedzieć koleżance,
- nowymi zabiegami wyszczuplającymi, dostępnymi w hotelowym spa, na które warto zaprosić wybrane panie,
- przepysznymi deserami w hotelowej restauracji, które oczarują nie tylko podniebienie gości,
- bezpłatnym koncertem, występem teatralnym,
- uściśnięciem dłoni przez samego dyrektora hotelu,
- pocztówkami, które można przesłać rodzinie i przyjaciołom.
Oczarowani hotelem goście, bez większych trudności opowie (albo szepnie) dalej o tak niezwykłym miejscu.
Marketing szeptany w hotelarstwie – podsumowanie
Marketing szeptany w hotelarstwie bez wątpienia może stanowić alternatywę do tradycyjnej promocji hotelu. Tym bardziej że coraz więcej ludzi jest już odpornych na natrętne wychwalanie danego produktu czy usługi. Dlatego ta forma promocji ma dużą przyszłość w marketingu i sprzedaży.