Marketingowe pomysły dla małej firmy

Powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu, chyba nigdy nie przestanie być aktualnie. Bez względu na to, w jakiej branży działamy i jaki biznes otwieramy, potrzebna jest nam odpowiednio dobrana reklama. Małe firmy mają zwykle utrudnione zadanie, z powodu niewielkiego budżetu, jakim dysponują. Jednak i w tym przypadku da się prowadzić skuteczne działania marketingowe. Szukasz pomysłu na reklamę swojej małej firmy? Zapraszamy do lektury!

Pierwsze kroki w marketingu

O odpowiedniej reklamie dla biznesu należy pomyśleć tak naprawdę jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Pozwoli to na dotarcie z informacją do potencjalnych klientów na tyle szybko, by już na samym początku prowadzenia firmy mieć chętnych do skorzystania z oferty. Nie potrzeba tutaj żadnych szalonych rozwiązań. Godnymi uwagi formami reklamy będzie rozdawanie ulotek, katalogów promocyjnych, stworzenie strony internetowej czy oklejenie samochodu i wykorzystanie go jako powierzchnię reklamową.

Era reklamy internetowej

Żyjemy w czasach, gdy rozprzestrzenianie się informacji jeszcze nigdy nie było tak proste. Nie bez powodów ponad 60% małych firm decyduje się na działania marketingowe za pośrednictwem Internetu. Najważniejsze, by robić to mądrze i z głową. Pochopne i nieprzemyślane działania nie przyniosą rezultatów, jedynie zmarnują zainwestowanie w to pieniądze. Podstawą, tak jak w przypadku każdej innej formy reklamy, jest określenie celu i grupy docelowej, do której chce się dotrzeć. Warto poświęcić również czas na stworzenie profilów firmowych w popularnych serwisach społecznościowych. Po wybraniu konkretnych portali należy zadbać jeszcze o jakość działań. Ważna jest częstotliwość umieszczania wpisów, tematyka oraz zaangażowanie w rozmowy ze społecznością.

Jak reklamować się poza siecią?

Zdecydowanie najpopularniejszą formą tradycyjnej reklamy offline jest rozprowadzanie ulotek i wizytówek firmowych. Są to stosunkowo skuteczne metody, ponieważ pozwalają trafić do szerokiego grona odbiorców. Inną zaletą jest stosunkowo niewielki koszt, ponieważ ulotki można wydrukować już od kilkunastu groszy za sztukę. Warto rozważyć promocję firmy za pośrednictwem lokalnych mediów. Jest to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż umieszczenie reklamy w tych ogólnokrajowych, a może przynieść porównywalne efekty. Udzielanie się w lokalnych wydarzeniach i spotkaniach branżowych również jest nie bez znaczenia. Każda tego rodzaju inicjatywa zwiększa wiarygodność firmy i przyczynia się do wzrostu zaufania klientów wobec niej.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *