Od czego zależy koszt marketingu szeptanego

Od czego zależy koszt marketingu szeptanego?

Marketing szeptany to obecnie pełnokrwista forma promocji, stosowana przez coraz więcej firm. Koszt marketingu szeptanego jest zdecydowanie niższy od innych form reklamy, co z kolei skutecznie przyciąga kolejnych przedsiębiorców.

Co z tą ceną?

Koszt marketingu szeptanego jest nieporównywalnie niższy w stosunku do innych rozwiązań marketingowych. Zresztą często zdarza się tak, że marketing szeptany jest niejako efektem ubocznym innych działań, np. odpowiednio wcielony w życie branding może sprawić, że ludzie zaczną opowiadać o naszej marce w taki, a nie inny sposób. Wtedy koszt marketingu szeptanego będzie… zerowy. Relatywnie niska cena to jednak niejedyny powód, dla którego marketing szeptany jest tak chętnie wykorzystywany.

Zalety marketingu szeptanego

Co ma wpływa na koszt marketingu szeptanego

Oprócz tego, że wspomniany już wcześniej koszt marketingu szeptanego jest niski, to ma on jeszcze kilka innych zalet. Jedną z nich jest możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców, wśród których mogą znajdować się nasi przyszli klienci. Marketing szeptany może także usprawnić komunikacje z konsumentami oraz umocnić pozytywny wizerunek marki. Dobrej jakości ”szeptanka” sprawi, że nasze produkty czy usługi pozostaną na dłużej w świadomości odbiorców.

Co ma wpływa na koszty marketingu szeptanego?

Marketing szeptany nie wymaga dużych nakładów środków finansowych. Może być prowadzony pośrednio, wtedy nie zapłacimy za niego nic. Sami bowiem możemy umieścić odpowiednie wpisy w mediach społecznościowych czy na forach. Z kolei korzystając z usług copywritera, musimy liczyć się z kwotą zbliżoną do stawki za klasyczny opis produktu. Oczywiście łatwiej jest ”szeptać” o marce, która ma już jakąś pozycję na rynku. Marketing szeptany w przypadku nikomu nieznanej firmy będzie droższy, gdyż trzeba ją dopiero postawić na nogi i może upłynąć pewien czas, zanim sama zacznie na nich chodzić. Najdroższy jest chyba koszt marketingu szeptany w wykonaniu popularnych influencerów lub celebrytów.

Sprzedaż, która się kręci

Istnieje wyraźna zależność między marketingiem szeptany a sprzedażą. Ściślej mówiąc: koszt marketingu szeptanego może nam się nie tylko szybko zwrócić, ale także zaprocentować w postaci przyszłych zysków ze sprzedaży produktów czy usług w Internecie.

Ile kosztuje marketing szeptany

Podsumowanie

Plotki były i są domeną ludzi od tysięcy lat. Lubimy prowadzić ożywione rozmowy na różne tematy. Wiedzę tę wykorzystuje coraz więcej przedsiębiorstw, które w swych działania marketingowych, dbają o odpowiedni ”rozgłos”. Rozgłos ten zapewnia im marketing szeptany. Ten specyficzny rodzaj promocji nie zawsze musi być realizowany przez profesjonalnych wykonawców. Budując wizerunek marki, sami możemy sprawić, że ktoś zacznie o nas mówić. Ktoś drugi coś przeczyta. Jeszcze inny natomiast z własnej woli wystawi komentarz po udanych zakupach. Wszystko to sprawia, że koszt marketingu szeptanego nie jest wygórowany.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *