Konsumenci są coraz bardziej świadomi podczas podejmowania decyzji zakupowych. Dlatego finalizację transakcji zarówno w kanale online, jak i offline często poprzedzają lekturą opinii innych użytkowników na temat danego produktu lub usługi. Opinie mogą być sprzymierzeńcem w generowaniu zysków, dlatego umiejętne korzystanie z dobrodziejstw buzz marketingu nierzadko okazuje się przepisem na sukces.
Statystycznie ponad 70% klientów ufa opiniom znalezionym w Internecie. Ta skala obrazuje, jak skutecznym narzędziem może okazać się marketing szeptany pod warunkiem jego umiejętnego wykorzystania. Szczególnie dużą wiarygodnością cieszą się rekomendacje publikowane na popularnych portalach i w porównywarkach zakupowych takich jak Ceneo.
Dbaj o obsługę posprzedażową
Najwłaściwszą formą pozyskiwania takich opinii jest wypracowanie procesu obsługi posprzedażowej, który będzie generował rekomendacje lub polecenia. Może do tego użyć systemu mailingowego lub powierzyć to zadanie działowi sprzedaży. Po transakcji skontaktuje się on z klientem, zapyta go o stopień usatysfakcjonowania z zakupy oraz zaprosi do pozostawienia opinii na przykład na ceneo.pl. W ramach podziękowań możecie zaproponować klientowi drobny rabat na kolejne zakupy. Z pewnością będzie miłym zwieńczeniem procesu sprzedaży budującym lojalność konsumencką.
Ocena formą marketingu
Ciekawym rozwiązaniem z zakresu marketingu rekomendacji obok opinii na popularnych, cieszących się zaufaniem klientów portali takich, jak Ceneo, jest również publikowanie krótkich recenzji na swojej stronie internetowej. Warto również wdrożyć system oceny w formie gwiazdek. Zajmie to klientowi zaledwie kilka sekund, a pozwoli budować wiarygodność i zwiększy zaufanie kolejnych osób robiących zakupy w naszym sklepie. Dobrze napisana, wartościowa merytorycznie i wiarygodna opinia polecająca nasz sklep może być skuteczniejszym narzędziem reklamowym niż niejedna klasyczna reklama.
Warto, bo choć wydaje się to głupie …to ludzie faktycznie zwracają uwagę na te gwiazdki, gdy dokonują decyzji zakupowych. Dlatego wstawiam tutaj “piątkę”. Dobry tekst i trafne spostrzeżenie!