Pomysły marketingowe rosną na drzewach, czyli po co firmie CSR

Firma społecznie odpowiedzialna – to hasło, które zdominowało współczesny rynek biznesowy. CSR coraz częściej pojawia się na ustach właścicieli firm. Czym jest i czy warto podjąć działania z tego zakresu we własnym przedsiębiorstwie? Mamy kilka wskazówek.

Dlaczego warto angażować się w CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Brzmi dumnie, ale czym jest i na czym polega? Jest to teoria w myśl, której przedsiębiorstwo podejmując decyzje nie opiera się wyłącznie na własnych interesach, ale również na problemach społeczeństwa. Dla większości właścicieli firm CSR jest częścią PR-u – działaniami ocieplającymi wizerunek. Pamiętajmy, jednak że w założeniu społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest nastawiona na zyski. Nie zmienia to faktu, że podejmując projekty, których celem jest służenie społeczności można wiele zarobić. Bo rozwój CSR zazwyczaj niesie ze sobą wzrost marketingu szeptanego, który pozwala budować wizerunek marki.

Czyń dobrze i zarabiaj

Mówiąc wprost CSR pozwala budować relacje z klientami, co w dłuższej perspektywie wpływa na wzrost sprzedaży. Po prostu chętniej kupujemy produkty sygnowane marką, która kojarzy nam się ze społecznym zaangażowaniem niż od bezdusznej korporacji, która skupiona jest tylko na osiąganiu własnych zysków.

Za sprawą inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu budujemy też wiarygodność firmy i zaufanie ze strony klientów. W końcu przedsiębiorca, który troszczy się o sprawy społeczne z pewnością stosuje też dobre praktyki w relacji z klientami. Z kolei w dłuższej perspektywie z firmami aktywnie uczestniczącymi w inicjatywach CSR chętniej podejmują współpracę kontrahenci i inwestorzy, co jest gwarantem rozwoju przedsiębiorstwa.

Jak być firmą społecznie odpowiedzialną?

Corporate social responsibility, czyli CSR to przede wszystkim działanie według określonego planu. Jego podstawą powinno być realnych potrzeb naszego otoczenia, bowiem wdrażanie inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które nie przyniosą korzyści społeczeństwu nie ma sensu. Warto określić, więc grupę społeczną, do której chcemy dotrzeć i sprecyzować jej potrzeby. Wiele firm skupia się na ochronie środowiska, inne podejmują działania z zakresu pomocy dzieciom lub placówkom medycznym. Wszystko zależy od tego, jakie są potrzeby społeczności, w której funkcjonuje Wasza firma oraz jaki jest profil firmowej działalności. CSR jest elementem strategii biznesowej, wiec musi być spójny z ogólną polityką biznesu. Działania te powinny być dyktowane chęcią nawiązania dobrych relacji ze środowiskiem, w którym funkcjonuje firma, a jednocześnie przyczyniać się do wzmocnienia jej pozycji rynkowej.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *