Skuteczna reklama firmy na Twitterze

Działania marketingowe w mediach społecznościowych kojarzone są przede wszystkim z najpopularniejszym Facebookiem. Następnie do głowy przychodzą takie skojarzenia jak Instagram, Linkedin czy Tiktok. A co z Twitterem? To platforma bardzo niedoceniania. Kojarzona jest głównie z publikowaniem szybkich newsów. Jednak ma ona ogromny potencjał i doskonale nadaje się do promowania firmy, sprzedaży czy budowania relacji biznesowych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zapraszamy do przeczytania artykułu!

Jak warto prowadzić działania marketingowe na Twitterze?

Twitter jest bardzo specyficznym portalem, który od wielu lat znajduje się w czołówce najpopularniejszych mediów społecznościowych. Jego unikatową cechą jest fakt, że wpisy mogą mieć maksymalną długość 140 znaków. Oczywiście można do nich dodatkowo załączać zdjęcia, filmy, animacje czy lokalizację. Dla wielu osób wydaje się więc niemożliwe, by w tak niewielkim wpisie zawrzeć i publikować wartościowe dla potencjalnych klientów treści. Nie można się nie zgodzić, że działania marketingowe na Twitterze wymagają kreatywności i oryginalność. Trzeba się wyjątkowo postarać, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jednak platforma ta, ma ogromną przewagę nad swoimi konkurentami. Jaką? Jest to real-time marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. Niezbędny jest tutaj niesamowity refleks. Jednak szybkość i trafność reakcji jest tym, co sprawi, że marka zostanie zauważona przez internautów i zostanie w ich pamięci na długi czas.

Działania promocyjne na Twitterze – o czym nie można zapomnieć?

Twitter w przeciwieństwie do większości innych social mediów stawia na dialog. Tutaj liczą się szybkie, trafne i krótkie komunikaty. Dodatkowo są one dostępne dla wszystkich użytkowników, a nie tylko dla znajomych czy obserwujących. Jest to niewątpliwie większe wyzwanie i trudniejsze zadanie niż prowadzenie jednostronnej komunikacji na przykład na Facebooku. Daje jednak ogromne możliwości, a wystarczy stosować się do kilku podstawowych zasad:

• Stawiaj na urozmaicone treści – Wykorzystuj możliwość dodawania załączników. Do tekstu dodawaj linki, zdjęcia, grafiki, ankiety i gify. Najważniejsze by były związane z marką i branża, w której działa.

• Koniecznie dbaj o systematyczność – Pojęcie regularności jest tutaj jednak nieco inne niż na konkurencyjnych platformach. Twitter słynie z tego, że jego użytkownicy dodają nawet kilka czy kilkanaście wpisów dziennie. Także standardowe 3-4 wpisy tygodniowo to w tym przypadku zdecydowanie za mało. Staraj się publikować przynajmniej jeden raz dziennie.

• Wykorzystuj retweety – Nie czekaj tylko na to, by inny użytkownicy udostępniali dalej twoje wpisy. Również korzystaj z funkcji retweetów. Udostępniaj dalej wartościowe treści związane z twoją branżą czy pokrewnymi tematami.

• Stosuj hasztagi – jest to wyjątkowo ważne. Twitter to platforma, gdzie hashtagi odgrywają znaczącą rolę. To one sprawiają, że twoje treści docierają do odbiorców. Ważne jednak, by dobierać je w odpowiedni sposób. Muszą być ściśle związane z tematem wpisu i nie powinno być ich za dużo.

• Stawiaj na relacje – Wszystkie media społecznościowe stawiają na budowanie relacji. Nie inaczej jest w przypadku Twittera. Nigdy nie zostawiaj wiadomości prywatnych i komentarzy bez odpowiedzi. Wchodź w dialog z innymi użytkownikami. Pamiętaj, by treść była serdeczna i z poczuciem humoru. To buduje pozytywny wizerunek firmy!

Reklama na Twitterze – co oferuje nam Twitter Ads?

Ciekawą rzeczą jest fakt, że na Twitterze nie istnieje rozróżnienie na konto firmowe i prywatne. Narzędzia reklamowe są dostępne dla każdego. Do dyspozycji jest kilka podstawowych form reklamy, które warto uwzględnić w swoich działaniach:

• Promowanie konta (Promoted Account) – Najlepsze narzędzie do budowania społeczności wokół marki. Reklama jest kierowana do osób, które jeszcze nie śledzą Twojego konta. Pojawia się ona w sekcji „Warci obserwowania” na stronie głównej platformy.

• Promowane tweety (Promoted Tweets) – Wpływa na zwiększenie widoczności i zasięgów wybranych treści. Dane wpisy będą wyświetlać się konkretnej grupie odbiorców. Pojawią się one na stronie głównej, profilu firmy, a także w wynikach wyszukiwania.

• Promowane Trendy (Promoted Trends) – Polega na wyróżnieniu określonych tematów i hashtagów, które zostaną przesunięte na początek listy Trendów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *