Pisać każdy umie? Niekoniecznie szczególnie, jeśli mamy na myśli treści sprzedażowe, które jednocześnie wesprą działania SEO. Jak, więc tworzyć skuteczne teksty? Przygotowaliśmy na Was krótki zbiór najnowszych trendów w copywritingu. Dzięki temu dowiecie, jak pisać, żeby zarabiać!
Content marketing wbrew pozorom nie jest sztuką łatwą. O ile samo pisanie wydaje się nie być zadaniem trudnym, to umiejętne redagowanie treści, które będą spełniały określone zadanie to wyzwanie dużo bardziej skomplikowane. Jakie są, więc najbardziej popularne trendy w copwritingu?
Daj głos wyszukiwarkom
Wyszukiwanie głosowe przy użyciu Siri, czy asystenta Google to coraz wyraźniej zarysowujący się trend. Użytkownicy są coraz bardziej wygodni, więc chętniej korzystają z tego typu udogodnień. Co to znaczy dla copywriterów? Do tej pory pisaliśmy treści głównie z myślą o ich bezgłośnym czytaniu. Dzisiaj musimy się również zastanowić, jak poszczególne zdania wybrzmią głośnio. Również wyszukiwane hasła przy użyciu Siri, czy asystenta Google są często nieco inaczej komponowane przez użytkowników niż w przypadku fraz pisanych, warto więc wziąć pod uwagę również ten aspekt redagując teksty.
Historie, które sprzedają
Storytelling ma się dobrze od kilku sezonów, jednak teraz wymaga od nas większej uważności niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele aktywności przeniosło się do Internetu, użytkownicy dużo więcej czasu spędzają w sieci, są więc znacznie bardziej uważni i wymagający. Dlatego tworzone historie powinny już nie tylko intrygować, czy rozbawiać, ale przede wszystkim posiadać rozwinięcie w wielu kanałach. Rozpoczynając działania z zakresu storytellingu na social mediach, czy blogu rozwińmy je na landing page lub w aplikacji, dzięki czemu zbudujemy większe zaangażowanie wokół danej inicjatywy.
Personalizacja na każdym etapie komunikacji
Użytkownicy lubią czuć się wyjątkowi, dlatego personalizowanie treści reklamowych to współcześnie absolutna konieczność. Działania z zakresu marketing automation, skrojona na miarę wiadomość mailowa, czy remarketing pozwalają precyzyjnie dostarczyć internautom informacje, które mogą spotkać się z ich zainteresowaniem. Trend personalizacji widać również w komponować Call to Action, gdzie formę trzeciej osoby liczby pojedynczej coraz częściej wypiera się przez pierwszą osobę. W efekcie zamiast „skorzystaj” agencje marketingowe z sukcesami używają zwrotu „korzystam”. Ta potencjalnie nieznacząca zmiana redakcyjna ma duże znaczenie w tworzeniu zaangażowania. Współczesny copywriting to taki, z którym odbiorcy mogą się utożsamiać.