Znaczenie kampanii marketingu szeptanego w budowaniu wizerunku marki

Współcześnie wizerunek w Internecie to niezwykle ważny aspekt budowania silnej marki. Większość klientów szuka informacji na temat produktów i usług właśnie w sieci. Niewykluczone więc, że wirtualna przestrzeń stanie się miejscem, gdzie  potencjalni klienci po raz pierwszy zetkną się z nazwą Twojego brandu. Jak marketing szeptany wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku online. Przygotowaliśmy dla Was kilka informacji na ten temat.

Zastanawiacie się, jak właściwie marketing szeptany wpływa na wizerunek firmy w Internecie? Systematyczne publikacje na temat naszej marki w różnych kanałach komunikacji pozwalają zwiększyć zainteresowanie naszą ofertą, a w efekcie stworzyć wierne grono odbiorców identyfikujące się z naszym brandem. Umiejętnie wykorzystywany busz marketing pozwala zbudować specyficzną otoczkę wokół marki, a tym samym podsycają ciekawość naszych potencjalnych klientów.

Jak budować wizerunek?

Jednak budowanie pozytywnego wizerunku w Internecie będzie możliwie wyłącznie wówczas, kiedy zastosujemy się do kilku istotnych kryteriów, które wyróżniają skutecznie kampanie z zakresu tzw. szeptanek. Przede wszystkim przed podjęciem działań powinniśmy ściśle określić grupę docelową i dostosować do niej komunikat. Wszystkie wpisy powinniśmy pierać wyłącznie na prawdziwych informacjach, a w ich treści bezwzględnie musimy unikać oczerniania konkurencji. Również kanały komunikacji powinno wybierać się w oparciu o gruntowną analizę. Pojawianie się w miejscach pełnych SPAMU lub serwisach o kontrowersyjnej tematyce może być groźne dla naszego wizerunku.

WoMM w dużej mierze opiera się na długofalowych relacjach. Dlatego tego typu treści są zazwyczaj dużo bardziej pozytywnie odbierane przez czytelników niż tradycyjne komunikaty reklamowe. Krzykliwe banery, czy inne bezpośrednie firmy reklamowe często są negatywnie odbierane przez użytkowników. Dlatego siła buzz marketingu tkwi w jego subtelnym charakterze. Prawie 90% konsumentów decyzje zakupowe podejmuje opierając się na rekomendacjach i ocenach innych klientów, dlatego umiejętnie prowadzone szeptanki mogą być nie tylko istotnym elementem budowania wizerunku marki, ale też narzędziem wzmacniającym sprzedaż naszego produktu lub usługi. Marketing szeptany pozwala wyprzedzić konkurencję budując pozytywny wizerunek firmy w sieci, a tym samym tworząc społeczność wokół naszej oferty produktowej, co w przyszłości przełoży się na lojalność konsumencką.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *